Το Μάρκετινγκ ανέκαθεν αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης της φήμης, επωνυμοποίησης (branding) και ανάπτυξης ενός οργανισμού. Η εμφάνιση όμως του Διαδικτύου, η εξέλιξη της νέας γενιάς του Web 2.0  που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και την συν-δημιουργία περιεχομένου, και κυρίως η ανάδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social  media) ως κορωνίδας της ψηφιακής επικοινωνίας ανέτρεψε ριζικά την έννοια του branding δημιουργώντας ένα νέο επιστημονικό ενδιαφέρον τόσο για τους κερδοσκοπικούς όσο και για τους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (ΜΚΟ) (πχ, φεστιβάλ/ μουσεία). Δεδομένου ότι  τόσο το Διαδίκτυο αλλά κυρίως τα social media προσφέρουν την πλέον αποτελεσματική, οικονομική, συνεχόμενη, αδιάλειπτη και αμφίδρομη επικοινωνία συμβάλλοντας καταλυτικά στην αξία και την επωνυμοποίηση  της μάρκας, το μάθημα μελετά τις βασικές αρχές και εργαλεία του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, αναλύει την στρατηγική μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή, αλλά και την επίδραση του Διαδικτύου και του ηλεκτρονικού ΜΚΤ στην ολιστική μεταμόρφωση των πρακτικών του κλασσικού ΜΚΤ.

Με κεντρικό άξονα και ορμητήριο τη στρατηγική μάρκετινγκ, τα θέματα που καλύπτονται στο μάθημα περιλαμβάνουν: εννοιολογικό περιεχόμενο του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, στρατηγική μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή, συμπεριφορά καταναλωτή στο ψηφιακό περιβάλλον,  νέα εργαλεία- εναλλακτικά δίκτυα και νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον αναδυόμενο κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, χρήση πληροφοριακών συστημάτων και σύγχρονων τεχνολογιών / εργαλείων και την εφαρμογή τους σε επιχειρησιακά προβλήματα / δράσεις μάρκετινγκ (CRM και έννοιες).  Επίσης, το μάθημα θα καλύψει και εξειδικευμένες θεματικές σχετικά με την επίδραση του digital  marketing στο branding και την συμπεριφορά καταναλωτή όπως: δημιουργία αξίας με την χρήση ΤΠΕ και Διαδικτύου μέσα από τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ (own, paid, earned media), Search Engine Optimisation (SEO), Google Analytics, διαχείριση της πληροφορίας στην εποχή των ΤΠΕ και των Κοινωνικών Μέσων, μορφές και δυνατότητες των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης, αρχές του Content  Marketing and  Social  Media  Marketing,  συμβολή της ηλεκτρονικής διαπροσωπικής επικοινωνίας (eWOM) και της επωνυμοποιήσης ενός προϊόντος ή οργανισμού στο περιβάλλον των Social Media, αλλά και η μέτρηση αποδοτικότητας ενεργειών στο περιβάλλον των Social Media και του Διαδικτύου. 

Η προσέγγιση του μαθήματος θα αποτελεί συνδυασμό διαλέξεων, συζητήσεων, αναλύσεων πραγματικών περιπτώσεων και της επικαιροποιημένης βιβλιογραφίας από την εγχώρια και παγκόσμια επιχειρησιακή πραγματικότητα. Με την μέθοδο της διαλεκτικής το μάθημα μετατρέπεται σε ένα βήμα ανταλλαγής ιδεών, μετάδοσης γνώσεων και ομαδικής σκέψης με στόχο την κατανόηση και εφαρμογή  των βασικών αρχών του Ψηφιακού ΜΚΤ, των Κοινωνικών Μέσων και της συμπεριφορά του καταναλωτή στο Διαδίκτυο, την επίλυση προβλημάτων ΜΚΤ στο ψηφιακό περιβάλλον, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις των ΤΠΕ και Διαδικτύου στο ψηφιακό ΜΚΤ.

 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια αναμένεται:

·      Να κατανοεί και να αντιλαμβάνεται το εννοιολογικό περιεχόμενο των όρων, των εργαλείων, των μεθόδων  έρευνας και των τεχνικών μέτρησης αποτελεσματικότητας των δράσεων στο περιβάλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ και των social media

·      Να μπορεί να διεξαγάγει μια ανάλυση και να εφαρμόζει τις τεχνικές που είναι χρήσιμες στην λήψη αποφάσεων  του παραδοσιακού ΜΚΤ (πχ ανάπτυξη του προφίλ του καταναλωτή στο ψηφιακό περιβάλλον για την τμηματοποίηση και στόχευση της αγοράς, την τοποθέτηση προϊόντος, την δημιουργία μίγματος ΜΚΤ) προσαρμοσμένα  στο ηλεκτρονικό περιβάλλον

·      Να αναλύει και  να προτείνει ψηφιακές στρατηγικές μάρκετινγκ που αποδίδουν χρησιμότητα, προστιθέμενη αξία, αποτελεσματικό περιεχόμενο και εμπιστοσύνη στον καταναλωτή  online σε B2B και B2C επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά ΜΜΕ και εργαλεία ΜΚΤ επικοινωνιών

·      Να αξιολογεί  την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών ενεργειών μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας τους σχετικούς δείκτες ανάλυσης απόδοσης.

·      Να κατανοήσει τόσο την δημιουργία αξίας μέσα από το ψηφιακό μάρκετινγκ και το περιβάλλον των Social Media Marketing , όσο και τη συνεισφορά των Social Media στην επωνυμοποίηση και διαχείριση της φήμης

·      Να αναγνωρίζει την αξία της διαδραστικής επικοινωνίας μάρκετινγκ και της ηλεκτρονικής διαπροσωπικής επικοινωνίας (eWOM), τη συνεισφορά του ηλ.μάρκετινγκ μέσω των μηχανών αναζήτησης και των διαδραστικών δημοσίων σχέσεων για μια επιχείρηση στην ανάμειξη μεταξύ των δυνητικών και υπαρχόντων πελατών

·      Να εξοικειωθεί με τις έννοιες, τα ζητήματα αλλά και την αλληλοσυσχέτιση των εννοιών Viral Marketing / Ιογενές μάρκετινγκ, Social  Media, Διαχείριση μάρκας στο διαδίκτυο, Guerilla  Marketing, Content  Marketing, Συμπεριφορά Χρηστών / Καταναλωτών

·      Να εξοικειωθεί με τεχνικές και εργαλεία για την μέτρηση αποτελεσματικότητας ενεργειών ηλεκτρονικού μάρκετινγκ: web  analytics & social  media  metrics

·      Να εξοικειωθεί με τις έννοιες Permission Marketing , eMarketing, social media marketing  &  GDPR και το νέο πλαίσιο διαχείρισης προσωπικών δεδομένων GDPR

Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσει ο/η φοιτητής/τρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:

·     Θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά το γνωστικό πεδίο του ψηφιακού μάρκετινγκ

·    Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη

·    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

·    Λήψη Αποφάσεων

·    Ομαδικό πνεύμα εργασίας μέσω της συλλογικής μάθησης και των ομαδικών εργασιών

·    Κριτική, συνθετική, αναλυτική σκέψη

·    Δημιουργική σκέψη – out of the box thinking

·    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων